-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45275 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

نظر شما در رابطه با اينكه رهبر يك انقلا ب دست خود را دراز كنند تا اشخاص آن را ببوسند و بعد از آنهم كه نوبت زنان شد حوله روي آن بيندازند تا آنان هم ببوسند آيا اين درست است ؟
بايد عرض كنيم كه اين رهبر انقلاب نيست كه دست خود را دراز مي كند بلكه اين ميليونها انسان مشتاق هستند كه از روي محبت و علاقه و اعتقاد دست خود را به سمت ايشان به نشانه علاقه دراز مي كنند وايشان از روي ادب و محبت پاسخ مي دهند نه خداي ناخواسته از روي تكبر كه صفت شيطان صفتان است. نه عالمان مهذب و خدا ترس مثل ايشان و اصولاً محبت و ايمان و علاقه به مؤمنان و صالحان از نشانه هاي ايمان است و آنهم به علماي دين و فقيه جامع الشرايط كه به ادله عقلي و نقلي نائب حضرت ولي عصر ( عج ) هستند1- ( جهت اطلاع از اين موضوع به كتاب ولايت فقيه امام خميني(ره) مراجعه نماييد .
2- شئونات ولايت فقيه ترجمه كتاب بيع 3
3- ولايت فقيه آيه الله جوادي آملي و 000 را مطالعه بفرمائيد .
اصولاً احترام و خضوع در مقابل پدر و مادر و معلم و انسانهاي الهي و علماي رباني و انبياء نه اينكه عيب دارد بلكه جزء دستورات و تصريحات قرآني است (1) چون احترام به اينها در مسير خواسته خداي متعال است و اينها بندگان صالح خدا هستند . مگر در نماز سلام به بندگان صالح نمي دهيد اصولاً دوستي بندگان صالح و مؤمنان دستور خداست و محبت به علماي رباني نشانه ايمان است و توفيق الهي است اگر دوستي و محبت و اطاعت نباشد اشكال دارد و بايد ببينيم اشكال كارمان كجاست مگر فرمايش آيه الله حسن زاده آملي را نشنيده ايد كه فرمود ند من در سر كلاس پاي استادم ايه الله شعراني را بوسيدم البته آنها كه ميل ونياز به احترام ما ندارند ما وظيفه خودمان مي دانيم مگر از امام علي نشنيده ايد هر كس چيزي به من ياد بدهد من بنده او هستم برادر عزيز و محترم آيا اگر اين علماي دين نبودند. الان اينقدر از منابع الهي و قرآني و معارف دين در دسترس موجود بود ؟ و البته حضرت به ايشان اندازه من و شما وظيفه شرعي خودش را تشخيص مي دهد كه از روي پارچه خانمها اظهار علاقه مي كند و مانعي ندارد و اين كار ايشان در انظار ميليونها انسان و دائره علما و مراجع انجام شده است چه اشكال دارد اگر اشكالي مي بود قطعاً به ايشان تذكر ميدادند و ايشان مجتهد هستند و وظيفه ديني اش را تشخيص مي دهد . مگر شما در تفسير نخوانده ايد كه اين طريق را پيغمبر اسلام ( ص ) در صدر اسلام در بيعت با بانوان انجام داد (2)
تكراراً عرض مي كنم كه قرآن در آياتي احترام به انبياءرا نشانه عبو ديت شمرده است (3)
و همينجور كسانيكه در مسير اهداف انبياء و ائمه هستند كه مي توانند جهت اطلاع بيشتر به منابع حديثي مراجعه بفرمائيد والسلام علي عبادالله الصالحين
1- سوره اسراء آيه 24 2- تفسير نمونه ممتحنه آيه 12
3- بقره 34 و يوسف آيه 100
ج اول ) استفتاءآت ايه الله مكارم شيرازي مسئله 1605 آدرس چندين حديث را جهت احترام و دست بوسي به عالم ديني و استحباب اين موضوع ذكر كرده جهت اطلاع كتاب وسائل الشيعه كتاب حج و جهاد باب عشره 132

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.